Sunday, July 01, 2012

Semua buah-buahan

Hai, saya taknak buat entri pendahuluan. So, saya teruskan je ngan apa yang saya nak tulis kay. Hari ni saya nak tulis pasal jenama yang menggunakan nama buah-buahan [apesal dorang tak letak nama sayur je kan]. Korang mesti pernah dengar jenama Apple, Blackberry, Blueberry dan macam-macam lagi lah. Nanti lama-lama kuar Strawberry, Cranberry, Orange dan macam-macam lagi. Tapi, yamg saya perasan, kat cite Amerika, dorang punya laptop atau barang elektronik lain kebanyakan jenama Pear. Pastu, kat kartun Digimon [korang tak tengok punya cite ni], diorang punya komputer pulak jenama Pineapple. Agaknya, dah jadi trend skarang guna nama buah untuk komputer. Tapikan, apesal dorang tak letak nama Spinach ke, Broccoli ke, Tomato ke. Nak letak nama buah jugak.

Logo jenama Apple

Logo jenama Pear yang terkenal kat Amerika tu

Logo Blackberry... Alah, yang handphone tu.

Logo Blueberry... Ni pun jenama untuk handphone.

Gambar ni punyalah susah nak cari... Takde pun dalam Google Images. 

Tu je lah jenama yang guna nama buah-buahan yg saya tahu. Yang gambar bawah skali tu, saya snip dari cerita Digimon. Mula-mula cari dalam Google Images takde, jadi saya bukak cerita Digimon kat Youtube. Oklah, bye....

Nak tengok blog lama saya yang saya dah lupa password, tekan SINI.

No comments:

Post a Comment